NOTÍCIES

participem al connectem la segarra!

El divendres 11 de de novembre, Cervera acull la 3a Jornada “Connectem Segarra”. Jornada organitzada per la Xarxa d’Inserció Laboral, conjunt d’entitats sense ànim de lucre que treballen en xarxa per a fomentar l’ocupació laboral de qualitat, de la qual en formem part.

El connecte la Segarra d'enguany ha estat jornada formativa per a persones en recerca de feina on més de 60 persones inscrites als tallers per facilitar la recerca de feina.

Amb total s’han fet quatre tallers; Mindfulness, recerca de feina a través dels portals en línia, taller de com transmetre amb confiança i, finalment, un taller d’Escape Room.

De la nostra empresa d’inserció han participat 2 treballadors finançats en part, pels Fons socials europeus. Un matí ben profitós i on han participat de diferents tallers per millorar coneixements i competències per a la seva inserció laboral.

Xavier paules, incoropora un nou treballador d'inserció

El passat 13 de juny es va incorporar a treballar a l'empresa d'inserció Xavier Paules el Sr.Lhou, qui estava aturat i en recerca de feina, començant així el seu itinerari d'inserició.

Durant el seu itinerari d'inserció rebrà diferents formacions tècniques i bàsiques per millorar les seves competències bàsiques, laborals,.. amb la finalitat de poder-se incorporar el més aviat possible al mercat laboral ordinari.

Aquests contractes d'inserció els podem realitzar gràcies al suport dels Fons Socials Europeus que subvencionen part dels sou del treballador.

Fundació la Caixa dóna suport al projecte “Recicla, crea i construeix”

L’empresa d’Inserció Xavier Paules rep un donatiu de la Fundació la Caixa per portar a terme el nou projecte de restauració “Recicla, crea i construeix”.

Gràcies al donatiu que hem rebut de 3.000€ podem crear una nova línia d’actuació en l’àmbit de la restauració. Disposar de l´equipament necessari ens permetrà ser més competitius i eficients a l´hora de realitzar les tasques, reaprofitar més el material que ens arriba i el personal d’inserció tindrà l’oportunitat d’aprendre noves competències laborals per una futura inserció laboral. En aquests moments tenim tres persones en contracte d’inserció i pròximament crearem una nova plaça.

els membres de la xil signem el document marc

El dijous 28 d'octubre, a les 14h s'ha dut a terme la signatura de d'acord març de la XIL -Xarxa d'Inserció Laboral de la Segarra- al Consell Comarcal de la Segarra.

Aquest document posa en manifest el treball que realitza la Xarxa Xil, què engloba les entitats de la Segarra que ofereixen serveis d’orientació, prospecció i inserció laboral a La Segarra. Treballa de manera coordinada per potenciar la concertació territorial, optimitzar els serveis i promoure activitats conjuntes.

Des de la XIL: elaborem el Tauler d’Ofertes de Treball; gestionem ofertes de feina; executem, entre altres, programes específics per persones en risc d’exclusió, amb diversitat funcional i col·lectius vulnerables; fem difusió dels serveis d’orientació, formació, assessorament i inserció del territori, vetllem per les necessitats de les empreses que cerquen perfils professionals, promocionem accions de networking i fires d’ocupació com la jornada “Connectem La Segarra”, en definitiva, treballem en xarxa per totes les persones en recerca activa de feina!

Les entitats que en formen part són: Consell Comarcal de la Segarra, Paeria de Cervera, associació ASPID, Fundació Xavier Paules, Grup Alba-Enfoc, Embús Rural, Casa Dalmases i nosaltres, Empresa d'Inserció Xavier Paules.

Aquest treball el podem realitzar gràcies el suport d'administracions com són el departament de treball i empresa i els fons socials europeus.

Participem a la II jornada de connectem la segarra

El dimarts 7 d'octubre'21 els treballadors de l'empresa d'inserció i de la línia ACOL van participar a la II Jornada de Connectem la Segarra.

La Jornada es va desenvolupar a Guissona durant el matí on 19 empreses van exposar el seu àmbit laboral i quins perfils de treballadors necessiten. A la segona part de la jornada, es va realitzar speed dating, moment clau de contacte amb totes les empreses per donar-se a conèixer i presentar els seus currículums.

Les persones que realitzen l'itinerari d'inserció a la nostra empresa són finançats pels fons social europeu i el departament de treball, afers socials i famílies. Esperem que la jornada sigui clau per la inserció d'aquests treballadors.

LA FUNDACIÓ “LA CAIXA” I CAIXABANK COL·LABOREN AMB LA FUNDACIÓ XAVIER PAULES AMB EL CURS DE TÈCNIQUES DE NETEJA, MANTENIMENT D’ESPAIS PÚBLICS I RECICLATGE

CaixaBank, a través d’una aportació econòmica de la Fundació “la Caixa”, ha mostrat el seu suport al curs trimestral de tècniques de neteja, manteniment d’espais públics i reciclatge de la Fundació Xavier Paules, que permetrà a 12 alumnes formar-se i preparar-se per la inserció al món laboral. L’entitat social ha rebut una col·laboració de 5.000€.

El curs consisteix en oferir formació teòrica i pràctica a aquelles persones que no poden accedir al món laboral per la seva situació administrativa. Realitzar aquest curs permet treballar habilitats formatives, laborals com la puntualitat, assistència, justificacions,.. i també treballar habilitats socials com el treball en equip, la higiene, el respecte vers els companys i monitors, etc., i així estar preparat per inserir-se al món laboral.

El curs és trimestral de 240h i hi participen 4 alumnes a cadascun. S’imparteix de dilluns a divendres . els participants al curs també reben una beca formativa mensual que els permet cobrir les seves necessitats bàsiques d’habitatge i alimentació entre d’altres.

1r de Maig, Dia Internacional del Treball

«ESGLÉSIA PEL TREBALL DECENT» ADVERTEIX QUE LA PANDÈMIA debilita EL DRET A EL TREBALL, I POSA EN CRISI EL PACTE SOCIAL I LA DEMOCRÀCIA

Insta a garantir l'accés a mesures de protecció social per als que no puguin treballar o les seves condicions laborals no els permeten arribar "a final de mes"

Reclama un ampli diàleg per configurar un nou contracte social basat en la centralitat de la persona, el treball decent i la cura del planeta.

Sota el lema «Ara més que mai: Treball Decent!», La iniciativa Església pel Treball Decent (ITD), llança un Manifest amb motiu del 1 de Maig en què alerta com l’impacte de la pandèmia està debilitant el dret a la feina, i empobrint, precaritzant i descartant a milions de treballadores i treballadors, principalment dones i joves.

Aquest deteriorament -adverteixen les entitats d'inspiració cristiana que impulsen a Espanya aquesta iniciativa (Càritas, Conferència Espanyola de Religiosos CONFER, Germanor Obrera d'Acció Catòlica HOAC, Justícia i Pau, Joventut Estudiant Catòlica JEC i Joventut Obrera Cristiana JOC) - provoca que "el dret a la feina estigui en risc, fet que suposa que el pacte social entre en crisi i, amb això, la pròpia democràcia ".

Canviar el sistema productiu per posar a les persones en el centre

Per ITD, aquesta profunda crisi posa en relleu la necessitat d'un canvi de sistema productiu, basat en treballs que aportin valor, subjectes d'unes condicions laborals dignes, i on les persones estiguin en el centre. És urgent subratllar, en aquest sentit, la importància de la feina com a activitat humana que fa créixer la dignitat de cada persona i de les seves famílies, a el temps que vam participar en la cura del conjunt de la societat i del planeta.

El Manifest denuncia la destrucció en l'últim any de milers de llocs de treball i que molts dels ERTO posats en marxa s'hagin resolt en acomiadaments. Així mateix, les ocupacions considerats essencials -moltes vegades exercits en condicions precàries, tant a nivell laboral com de protecció sanitària-, tampoc s'han vist reconeguts en una millora de les seves condicions. "I les mesures de protecció social dissenyades per pal·liar els efectes de la crisi -s'afirma- no ha arribat a les persones que més ho necessiten, com tampoc ha passat amb el subsidi temporal previst per a les treballadores de la llar o l'ingrés mínim vital" .

Una altra de les conseqüències socials de la pandèmia és l'agreujament de les condicions de pobresa entre la població migrant en situació administrativa irregular, on la desocupació i l'economia informal són majoritaris, sense possibilitat d'accés a sistema de protecció.

Davant d'aquest panorama, ITD insta "ara més que mai a adoptar les mesures necessàries per aconseguir que el treball decent sigui una realitat accessible per a tothom, amb condicions que permetin mantenir una vida digna i una protecció social que arribi a totes les persones que ho necessiten ". En el Manifest es plantegen algunes mesures urgents per reconduir la situació, com són:

- Redefinir la idea de la feina com a activitat humana i configurar noves polítiques que assegurin a cada persona treballadora "alguna manera d'aportar les seves capacitats i el seu esforç" a la construcció de el bé comú.

- Potenciar el treball amb drets i assegurança amb qualsevol relació laboral i per a tothom, sense distinció d'edat, sexe o procedència.

- Garantir l'accés a mesures de protecció social per als que no puguin treballar o les seves condicions laborals no els permeten arribar "a final de mes".

- Aconseguir el reconeixement social i laboral de les ocupacions essencials per a la vida, amb unes condicions laborals dignes.

- Promoure un diàleg amb tota la comunitat política, societat i institucions per configurar un nou contracte social basat en la centralitat de la persona, el treball decent i la cura de la planeta.

- Impulsar la incorporació de la joventut al mercat laboral en una societat colpejada per una crisi sanitària social i econòmica, creant oportunitats reals d'accés a la feina digne.

Donades les limitacions actuals per dur a terme actes de carrer, ITD convida a celebrar en aquest Primer de Maig mitjançant gestos de pregària personal o comunitària, al costat d'una "mobilització dels balcons" per donar visibilitat a aquestes reivindicacions a les finestres dels nostres domicilis .

La mobilització en xarxes socials es durà a terme amb el hashtag: # AhoraMásqueNuncaTrabajoDecente

Situació de l'ocupació

• Atur: 3.719.800 (1.728.400 homes i 1.991.400 dones. EPA 4T2020)

• Atur de llarga durada: 1.521.000 persones que porten més d'un any a l'atur i d'elles, 885.000 porten més de dos anys.

• Taxa d'atur: 16,13% (25,58% en la població estrangera).

• Temporalitat: 24,63%.

• Persones incloses en ERTO: 742.628

• Llars amb tots els seus membres en atur: 1.197.000

• Llars sense ingressos (EPA3T2020): 599.000 llars, on residien 1.075.000 persones.

• Diferència entre els salaris més alts i els més baixos: 4.000 euros. (CCOO)

• Llars on el seu sustentador principal manté una relació molt insegura amb l'ocupació (Càritas): 7,8 milions de persones (16,4% de les famílies)

• Treballadors pobres: Gairebé 2,5 milions (13% dels treballadors)

• El 34,6% no treballa les hores que li agradaria ni durant els períodes de temps que voldria.

• El 48,1% dels treballadors tenen jornada a temps parcial no desitjada.

• 615.000 treballadors en l'economia informal.

• Un de cada quatre llars (el 24,8%) sustentats per una persona en situació d'inestabilitat laboral greu rep algun tipus de prestació per desocupació o renda mínima d'inserció.

• Morts a la feina (MTES): 708 treballadors i treballadores.

• Accidents greus: 3.505 treballadors i treballadores.

• Accident amb baixa laboral: 485.365 treballadors i treballadores.

• Accident sense baixa laboral: 518.979 treballadors i treballadores.

nova incorporació a l'empresa d'inserció

El 28 de desembre comença un nou treballador a l’empresa d’inserció després d’un any en funcionament de l’empresa d’inserció Xavier Paules. La incorporació és per cobrir la un altre treballador que finalitzarà el contracte el 31 de desembre després d'assolir gran part dels objectius del pla de treball i millorar molt els hàbits laborals durant el procés de treball a la nostra empresa d’inserció.

Gràcies als Fons Socials Europeus podem portar a terme l’acompanyament a les persones en el seu itinerari, preparant-les per poder-se insertar a l’empresa ordinària realitzant tasques re recollida selectiva i de mobles de de segona mà entre d’altres treballs.

fundació la caixa col·labora amb el projecte beques

Fundació la Caixa fa un donatiu a la Fundació Xavier Paules per portar a terme el projecte Beques. El projecte Beques consisteix en oferir una setmana de formació laboral a aquelles persones de Cervera que es troben en situació d’exclusió social: immigrants, dones, persones sense cap tipus d’ingrés econòmic,..

Realitzar aquestes beques permet treballar habilitats laborals com la puntualitat, assistència, justificacions,.. i també treballar habilitats socials com el treball en equip, la higiene, el respecte vers els companys i monitors, etc. Els becats, sempre van acompanyats per un monitor responsable, qui els guia i orienta durant les 40 hores setmanals que realitzen de dilluns a divendres. Al finalitzar la setmana reben una beca econòmica la qual els permet cobrir les seves necessitats bàsiques d’habitatge i alimentació entre d’altres.

Aquest 2020, Fundació La Caixa ha tornat a ajudar la nostra entitat, en aquest cas, ha fet una donació de 5000€. Gràcies a la seva col·laboració podem ajudar amb 22 beques setmanals a diferents persones de les 270 beques anuals que oferim a més de 70 persones.

Jornada Mundial pel Treball Decent. 7 octubre 2020.

MANIFEST DE LA INICIATIVA ESGLÉSIA PEL TREBALL DECENT ENS MOVEM PEL TREBALL DECENT

Per sisè any consecutiu, les organitzacions que integrem la Iniciativa Església pel Treball Decent (ITD) reivindiquem i celebrem el 7 d'octubre, la Jornada Mundial pel Treball Decent, per fer visible la precarietat que pateix el món del treball, augmentada per la situació d'emergència sanitària provocada per la pandèmia mundial de la COVID-19.

La crisi de la pandèmia ha posat en relleu les debilitats estructurals de l'Estat de benestar al nostre país i la necessitat de treball decent pel desenvolupament d'una societat fraterna.

Aquesta crisi ens ha ensenyat que es pot consumir menys i millor i que el servei d'aquells oficis menys valorats, social i econòmicament són els que sostenen la vida i la cura comunitari.

La realitat en què ens trobem està visibilitzant les conseqüències d'un model productiu incapaç de generar ocupació amb alt valor afegit i marcat per les altes taxes de precarietat laboral. Amb llocs de treball que es destrueixen, xifres de ERTE i atur disparades, protecció social que no està arribant als qui tenen dret (com en el cas de l’ ingrés mínim vital o la prestació per les empleades de la llar) i milers de persones sense possibilitat d'accés a la mateixa per exercir la seva activitat en l'economia submergida.

Massa llocs de treball considerats essencials mantenen condicions laborals tan precàries que algunes vegades freguen la vulneració de drets i moltes, la impossibilitat de sosteniment de la vida. Això està suposant que moltes persones es vegin abocades a acudir als serveis socials públics, als recursos socials de les organitzacions de l'Església o de la ajuda de les comunitats parroquials i veïnals per poder subsistir.

És aquí on s'ha manifestat la major experiència de solidaritat i suport comú que hem descobert en aquesta circumstància tan extraordinària, una experiència d'unitat en l'adversitat que ha fet que ens moguem pel bé comú. Hem de valorar el treball humà en la mesura que ens dignifica com a filles i fills de Déu, corresponsables amb la cura de la vida i la creació.

"Avui he començat a treballar, el primer dia de treball ha estat dur. En el meu contracte figura una jornada real de quatre hores i mitja, i en realitat han estat gairebé nou ..., amb molta pressió per part de el cap, i gairebé cap comunicació ".

Aquest podria ser el cas de qualsevol persona, home o dona, jove o adulta ..., amb necessitat d'un salari per poder menjar, viure, sustentar a una família ...

Sensibles a aquesta realitat, som conscients que necessitem moure'ns en comunitat, unir esforços, buscar suports i seguir reclamant un treball decent i de justícia social que faci sentir la nostra veu en els nostres barris, davant les organitzacions sindicals i en les institucions de govern.

Davant d'aquestes situacions necessitem alçar la veu, barallar i lluitar cada vegada amb més força perquè el treball decent sigui possible, necessitem una esperança que ens permeti veure l'horitzó a través d'aquestes situacions que pateix el món de la feina.

Ens movem pel treball decent, mou-te amb nosaltres perquè aquest compromís ens humanitza.

Instem a adoptar les mesures necessàries per aconseguir que el treball decent sigui una realitat accessible per a tothom, amb condicions que permetin mantenir una vida digna i que la protecció social arribi a totes les persones que ho necessiten.

Per això, en aquesta Jornada Mundial, en Església pel Treball Decent, ens movem i reivindiquem:

● Apostar per un nou sistema productiu, capaç de generar llocs de treball amb alt valor afegit i que posi la persona en el centre.

● Aconseguir el reconeixement social i laboral de les ocupacions essencials per a la vida i que aquestes tinguin unes condicions laborals dignes que permetin a les persones sortir de la pobresa.

● Reconèixer el dret a la protecció social sense que estigui supeditat a la vida laboral.

● Garantir que l'ingrés mínim vital sigui una realitat per a les persones que ho necessiten,dotant a les institucions dels recursos necessaris per a la seva gestió.

● Assegurar la percepció del subsidi extraordinari a les treballadores de la llar i que es reconegui el seu dret a la prestació per desocupació a l'igual que per la resta de persones treballadores.

Com moviments d'Església, en ITD treballem en equip per tal de fer visible la lluita per aconseguir que el treball decent sigui cada dia més real en la vida de les persones i respectuós amb la casa comuna. "Per a l'Església no es tracta només de predicar l'Evangeli ..., sinó d'assolir i transformar amb la força de l'Evangeli ... "(Pau VI)

Us animem a participar en els actes reivindicatius i de celebració en totes les places i parròquies de les diòcesis, en la seva organització i difusió.

Programa d’inserció sociolaboral de Càritas

En aquest article expliquem els diferents programes que Càritas realitza en diferents programes d'inserció social, gràcies al suport del Fons Social Europeu .

Des de Càritas Diocesana de Solsona hem apostat des de fa molts anys per acollir i acompanyar a les persones en situació o risc d’exclusió per promoure el seu dret d’accés al treball, i per tant acompanyar-les en el seu procés d’integració sociolaboral, perquè creiem que dotant-les de recursos personals, ajudant-les a formar-se, aconseguim empoderar-les i que disposin de les mateixes oportunitats per accedir al mercat de treball i que se’n puguin sortir per elles mateixes.

El nostre programa laboral inclou serveis d’atenció i orientació laboral a Navàs i Tàrrega i serveis d’atenció, orientació i mediació laboral a Berga i Solsona. En aquests realitzem Itineraris personalitzats d’Inserció per orientar i acompanyar les persones en la recerca d’un lloc de treball.

Alhora disposem de 3 empreses d’Inserció: Cartaes (Tàrrega), Xavier Paules (Cervera) i Volem Feina (Solsona) on acompanyem les persones en el seu itinerari a través d’un lloc de treball preparant-los per poder-se insertar a l’empresa ordinària en un futur. Es realitzen tasques de recollida i venda de roba, recollida de mobles de segona mà, gestió d’alguna deixalleria…

Actualment podem portar a terme tots aquests programes gràcies al finançament del Fons Social Europeu.

A més a més a través de fons propis i altres fons de finançament portem a terme una formació ocupacional de Jardineria a Cervera i Projectes que ajuden a cobrir necessitats bàsiques com poden ser els Horts solidaris.

Durant la situació de confinament hem seguit acompanyant les persones de manera telemàtica. A partir d’ara anirem reprenent els serveis presencials en la mesura que la situació ho permeti, en que preveiem un augment de les persones ateses degut a la reducció de llocs de treball, tancament d’empreses…

FUNDACIÓ LA CAIXA COL·LABORA AMB EL CURS DE TÈCNIQUES DE NETEJA, MANTENIMENT D’ESPAIS PÚBLICS I RECICLATGE